A VEVŐI KÖVETELMÉNYEKRŐL...
Az adatbekérőt a cégünkhöz nagy mennyiségben beérkező ajánlatkérések, és azok rövid ajánlatadási határideje hívta életre. Partnereink és cégünk részéről is az volt a kielégítendő igény, hogy minél gyorsabban, megfelelő részletességű árajánlatokat tudjunk kiküldeni. Elkerülve a felesleges, több körös kommunikációt, a félreértések, kimaradt információk miatt javítandó ajánlatokat, és ezáltal az időveszteséget. Az adatbekérő táblázatot az APQP folyamatból emeltük ki, és fejlesztettük tovább, hogy a partnereink ajánlatkéréseihez, és sikeres ajánlatadás után a minta-, prototípus-, szériagyártáshoz a lehető legtöbb vevői igényt, követelményt tudjuk begyűjteni.
Az adatbekérő minden egyes új projekt indulásakor kiküldésre kerül magyar és angol nyelven, függetlenül attól, hogy már egy régi partnerünknek, vagy egy jövőbeli partnerünknek projektjéről van szó. A kitöltést könnyítendő, gyorsítandó, kitöltési útmutatót is tartalmaz. A kitöltése nagyjából 5-10 percet vesz igénybe.
Az adatbekérő visszaérkezésétől függetlenül a rendelkezésre álló információk, valamint a fémmegmunkálás területén szerzett 55 éves tapasztalatunk alapján elkészítjük az ajánlatunkat.
Azonban, a következő előnyökkel jár partnereinknek, amennyiben egy megfelelő részletességgel kitöltött kérdőívet kapunk vissza az ajánlatkérési folyamat során:
-
elkerülhetők az elhúzódó, többszöri, email, vagy telefonhívások, melyek lassítják az ajánlatadást, vagy a gyártási folyamatot,
-
gyorsan, pontosan minden követelményre, elvárásra kiterjedően tudunk ajánlatot készíteni, mintát, kész terméket biztosítani,
-
elkerülhetőek a félreértések, az előre nem tisztázott paraméterek, mivel a kérdőívet az évek alatt folyamatosan fejlesztettük, hogy a lehető legtöbb tisztázandó kérdést összefoglalja, ami egy új projekt indításakor felmerülhet.
Milyen kérdéseket is tartalmaz ez az adatbekérő, és miért is fontosak ezek a kérdések?
TERMÉKRE VONATKOZÓ INFORMÁCIÓK, KÖVETELMÉNYEK:
Ebben a részben kerül tisztázásra a projekt lefutási ideje, mettől meddig tart, és hogy az időtartama során mekkora darabszámú termékre van szüksége partnerünknek, milyen lehívási gyakorisággal.
Az ajánlatunk elkészítésekor ezek az adatok befolyásolják legnagyobb mértékben az ajánlati árat.
Tudjuk, hogy amikor egy új projekt indul, rengeteg a bizonytalan tényező, de mi mégis azt szoktuk kérni partnereinktől, hogyha lehet ne elméleti, hanem biztos, darabszámokat, futási időt, lehívási gyakoriságot adjanak meg, mert csak így tudjuk biztosítani, hogy az almát az almával tudják összevetni a többi ajánlattal való összehasonlításkor.
Fontos rész még az alapanyagra vonatkozó információ. Az ajánlati árat partnereink kérhetik alapanyag árral és alapanyag ár nélkül is. Ezt az adatbekérőn tudják jelezni. Cégünk széles beszállítói hálózattal rendelkezik, különböző minőségű acél, réz és alumínium beszállítók terén. Így versenyképes ajánlatokat tudunk biztosítani. Illetve az elmúlt pár évben jelentős tapasztalatot szereztünk a partnereink által beszállított alapanyagok kezelésében, így ezen a területen is magabiztosan tudunk segíteni vevőinknek.
Rendkívül fontos az anyagminőség meghatározása az alapanyag igény megadásakor, és itt kiemelnénk a szabvány minőséget is, mely meghatározza a mechanikai, kémiai paramétereit illetve a gyártási toleranciáját az anyagnak. Az ajánlatadás során a gyárthatóságot, ciklusidőt, és így a költséget is befolyásolhatja az eltérő szabványminőség.
Partnereinknek lehetősége van megadni kizárólagos alapanyag beszállítót, ezt adatbekérő megfelelő pontjában megteheti.
Az árat jelentősen befolyásoló tényező a szerszámköltség, mely jelentősen csökkenthető, akár a nulláig is, amennyiben rendelkezésre áll a gépeinkkel kompatibilis szerszámszett, és ezt a partnerünk jelzi az adatbekérőn. Amennyiben rendelkezésre áll bármilyen szerszám, és azt jelzi a partnerünk, akkor van lehetőség kompatibilitási vizsgálatra. Technológus csapatunk segítségével már jó pár hajlítószerszámot sikerült adapterek segítségével a gépeinkhez „igazítani”.
Cégünk gépparkjához tekintélyes szerszámkészlet áll rendelkezésre, és amennyiben a projekt engedi a hajlítási rádiusz módosítását, fennáll a lehetőség hogy saját szerszámaink közül használjuk valamelyiket, így eltüntetve a szerszámköltséget.
Az ajánlat tárgyát képező termékek mérése is fontos költség befolyásoló tényező. Cégünk optikai, és karos 3D mérőgéppel rendelkezik, így a hajlított csövek mérését minden esetben meg tudjuk oldani. Azonban minden ilyen mérés, legyen az bármilyen gyors is plusz időt, embert és gépköltséget generál. Ezért fontos, hogy amennyiben rendelkezésre áll a partnerünknek sablon, mérőkészülék a termékhez, azt jelezze nekünk, hogy a kalkulációban ezt figyelembe vehessük, és csökkenhessen a termék egységára.
Amennyiben partnerünknek minta termék van a birtokában, ezt lehetősége van jelezni, és kérjük is hogy jelezzék, mivel a minta-, prototípus gyártás, vagy első beállás során jelentősen rövidítheti a beállítási időt, és redukálhatja le a költségeket. Egy mintadarab sablonnal kombinálva pedig elősegíti, hogy a lássuk a beállítás során a főbb felfekvési pontokat, végpont pozíciókat.
A mennyiben minta nem áll rendelkezésre, mindenképpen szükségünk van rajzi dokumentációra, és vagy a termék 3D modelljére (ha lehetséges stp/step formátumban) Amennyiben a 3D formátum nem áll rendelkezésre, abban az esetben cégünk ezt elkészíti, de jelentősen megkönnyíti a folyamatot, és költséghatékonyabb is, ha a partnerünk tudja biztosítani ezt.
BEMINTÁZÁS KÖVETELMÉNYEI
Külön rész foglalkozik a termékek mintázásával. Itt azt kérjük partnereinktől, hogy az elsőmintázás folyamatára vonatkozóan minél pontosabb információkat adjanak meg, mint például a mintacsomag mennyisége illetve, hogy milyen szinten kell bemintázni a terméket. Az adatbakérőn külön részen (szürkével kiemelt sorok) lehet specifikálni a mintázás dokumentáltsági szintjeit, és a kért dokumentumokat, amiket be kell nyújtani a mintadarabokkal együtt. Ezek megadása azért fontos, hogy ne legyen később félreértés, hiányosság a mintázás során, illetve, hogy ne legyen vita később a mintázási árral kapcsolatban.
További sorok vonatkoznak az EGYÉB SPECIFIKÁCIÓKRA / LOGISZTIKAI követelményekre, úgy mint:
-
csomagolás,
-
felületi minőség (karcosság, ráncosodás),
-
külső -belső tisztaság (olaj, forgács, adott felületi feszültség szerinti),
-
felületkezelésre vonatkozó specifikációk,
-
szállításra vonatkozó adatok, paritás.
Ezek megadása mellett külön kérni szoktuk, hogy amennyiben rendelkezésre áll a specifikációhoz tartozó szabvány, folyamatleírás, akkor azt csatolja partnerünk, vagy nemzetközi szabvány megjelölést kérünk, ami alapján elérhetjük a szükséges információkat.
Csomagoláskor fontos tisztáznunk, a csomagolási egységek nagysága és milyensége mellett, hogy kell-e speciálisan (VCI) csomagolnunk majd a terméket vagy elég egyszerű raklapba és magasítóba helyeznünk. Amennyiben kell védeni a termék felületét akkor milyen szinten kell azt védeni. A szükséges csomagolóanyagot cégünknek kell biztosítani, vagy a partnerünk rendelkezésünkre bocsátja azt.
Felületi minőség meghatározásakor a karcmentes felület eléréséhez, vagy a ráncmentes hajlításhoz extra költségként felmerülhet, egy plusz csiszolási művelet, vagy szerszámköltségként tüske, és ráncsimító, ami biztosítja a gyűrődésmentes hajlítást.
Speciális tisztasági igény esetén a fontos tisztázni, hogy egyszerű levegős kifújás elegendő, vagy egy magasabb minőségű patronos tisztításra, és utána a végek zárására van-e szükség.
Felületkezelés esetén technológiai leírást szoktunk kérni partnereinktől, hogy külső partnereinknek is minden szükséges információt át tudjunk adni a pontos ajánlat és később a pontos megmunkálás érdekében.
Szállítás esetén szintén fontos tisztáznunk, hogy partnerünk, vagy cégünk szervezi a szállítást, és hogy kell-e hogy a szállítási költség részét képezze az egységárnak.
A fenti tényezők mindegyike befolyásolja az ajánlati árat, mivel mi minden adatot betöltünk a részletes árkalkulátorunkba, és minden paraméter befolyásolja a végleges ajánlati árat!
Reméljük sikerült kicsi részletesebben, de nem túl unalmasan bemutatnunk, hogyan befolyásolják az adatbekérőbe betöltött adatok az árajánlat adást, az ajánlati árat, és később a minta, prototípus, majd széria gyártás indulását. Bízunk benne, hogy partnereink a kapott információk birtokában nagyobb lelkesedéssel, töltik ki, és küldik vissza nekünk a dokumentumot, hogy időt, és pénzt spóroljanak. :)